13. novembra 2020

POZOR! Piatok 13-teho je opäť TU !!! Je to všetko FAKT či FIKCIA ???

Dnes som si zobrala na mušku aktuálny deň: PIATOK 13-teho! Pre niekoho bežný deň, no pre iných strach a hrôza! Čo v podstate symbolizuje tento deň a ako vôbec vznikol? Pozrime sa spoločne, ako definuje Wikipédia tento zaujímavý deň:




Čítaj tiež: POZOR! 1 banálna vec, ktorú robia ÚSPEŠNÍ. Robíš ju aj TY ?



Definícia:


Podľa rozšírenej povery sa považuje za nešťastný deň. Strach z takého piatku sa nazýva dokonca ako paraskavedekatriafóbia alebo paraskevidekatriafóbia ako špeciálna forma strachu z čísla 13.


Pôvod: 



Pôvod povier o piatku trinásteho sa spája pravdepodobne iba od stredoveku so skutočnosťou, že práve trinásť ľudí sa zúčastnilo na poslednej večeri Ježiša Krista, ktorý bol ukrižovaný na Veľký piatok.
Možno ho tiež spojiť s faktom, že podľa lunisolárneho kalendára museli mať niektoré roky trinásť mesiacov, kým podľa solárneho gregoriánskeho kalendára a lunárneho islamského kalendára má každý rok vždy dvanásť mesiacov. 
Ďalší možný pôvod tejto povery pochádza z nórskej mytológie. Dvanásť bohov malo hostinu vo Valhalle. Zlomyseľný Loki prerušil oslavu ako nepozvaný trinásty hosť a naaranžoval, že Hod (slepý boh temnoty), vystrelil na Baldura, boha radosti a šťastia, šíp s imelovým hrotom. Baldur bol zabitý a Zem bola uvrhnutá do radosti a smiechu.
Niektorí tiež hovoria, že uväznenie Jacquesa de Molay, veľmajstra Rádu templárov a 60 vysokopostavených rytierov v piatok, 13-teho októbra 1307  kráľom Francúzska Filipom IV, je skutočný pôvod tejto povery. V tento deň chytili, uväznili a potom mučili tisíce templárov. Po ich „priznaní“ boli popravení. Od tohto dňa ho nasledovníci templárov považovali za diabolský a nešťastný deň.




FAKT či FIKCIA ???


Je to zvláštne, ale existujú pozorovania, ktoré vedú k záverom, že piatok trinásteho je pre niekoho naozaj nešťastný. 
Psychológovia objavili, že niektorí ľudia majú nehody alebo ochorejú práve v piatok trinásteho. Je to pripisované tomu, že ľudia podvedome cítia úzkosť a obavy z tohto dňa. Inštitút pre zvládanie stresu a fóbií zistil, že Spojené štáty každý piatok trinásteho stratia 800 až 900 miliónov dolárov len preto, že ľudia v ten deň necestujú a nejdú do práce.
V španielsky hovoriacich krajinách je za nešťastný deň považovaný zase utorok trinásteho (ako aj utorky vo všeobecnosti); hovorí sa En martes, ni te cases ni te embarques (v utorok sa nežeň ani nezačínaj cestu).
(Zdroj: wikipedia.sk)




Piatok 13-teho z pohľadu psychológie:


Ako som už neraz spomínala aj vo svojich videách, svoj život si ovplyvňuješ Ty sám svojimi myšlienkami. Či tomu veríš, alebo nie, je to tak. Život si tvoríš Ty sám. Možno mi budeš teraz oponovať a povieš si: "však to nie je pravda, nie všetko, čo sa mi v živote prihodí, za to môžem ja..." 

Žiaľ, sklamem Ťa, no môžeš. Prečo? To, čo sa Ti v živote stalo, je len následok Tvojho myslenia z minulosti. Možno Ti iba prebehla malinká negatívna myšlienka, ktorá sa Ti zapísala do podvedomia a splnila sa Ti možno aj o niekoľko rokov. Možno si na ňu aj zabudol. Preto smieš si strážiť svoje myšlienky. Ako som neraz povedala a rozoberala som to v tomto videu, v živote sa sústreď na to, čo chceš a nie na to, čo nechceš. To je jeden zo základných pilierov úspechu.

Možno mi teraz budeš oponovať so slovami: "to je nezmysel sa len sústrediť na to, čo chcem, to nestačí. Život je nespravodlivý aj tak! Ja som sa nenarodil pod šťastnou hviezdou, nemal som to šťastie ako iní!" Priznám sa, že kedysi som mala rovnaké zmýšľanie aj ja. Myslela som si, že úspech, hojnosť a bohatstvo je len otázka náhody, šťastia, známostí, protekcie. 

No keď študovala psychológiu v rôznych literatúrach, dopátrala som sa k zaujímavému príkladu. A mám na Teba otázku:
Stalo sa Ti niekedy v živote, že si šiel po meste, no v tej chvíli si si neželal stretnúť určitú osobu??? Pevne verím, že aspoň raz v živote sa Ti to stalo. A pár minút na to si ju just stretol oproti Tebe !!! Náhoda ? 
Ty si si tú osobu sám privolal, pretože si si ju musel vykresliť na podvedomej úrovni. Hoci si si povedal: "Nechcem stretnúť mamu!" Ty si si ju na podvedomej úrovni musel predstaviť a prišla Ti aj tak do cesty. Ľudia potom nadávajú, že aký je život nefér, no neuvedomujú si, že práve nevedomosť im bráni v tom, aby mali ideálny život.




Rada na záver:


Pokiaľ si teda budeš hovoriť (nie len počas piatku 13-teho), že dnes bude mizerný deň, budem mať smolu, som prekliaty, čo zlé sa mi ešte dnes prihodí a podobne, tak Ty už v podstate vysielaš akési želanie do vesmíru (akoby povedali ezoterici). Tvoja podvedomá myseľ to spracuje a myslí si, že práve to si praješ a je len otázkou času, kedy sa Ti to splní.
Preto sa smieš sústrediť v živote na to, čo chceš, nie na to, čo nechceš.


BONUS:


Hľadaj vo všetkom pozitíva. Aj zdatne v zlých situáciách. Aj počas piatku 13-teho! Čo pozitívneho a krásneho mi prinesie tento nádherný deň ??? (Prečo treba hľadať pozitíva som podrobnejšie rozobrala v tomto videu). 
Mimochodom, pre mňa osobne je piatok 13-teho fantastická kombinácia:





P I A T O K = môj obľúbený deň v týždni
13 - tka      = moje najobľúbenejšie číslo


A čo Ty, máš rád piatky 13-teho ???

Čo pozitívneho sa Ti v tento deň stalo ?


"Báť sa piatku 13-teho je akoby sa dospelý slon bál malej myšky."






Čítaj tiež: 50 múdrych rád od starčeka.Tá 48-ma Ťa dostane!


 Andrea Urbašíková

Kouč, Certifikovaná Lektorka psychológie Neuro-Linguistického Programovania (NLP Practicioner) 
a autorka projektu: Som šťastné dieťa


"Pokiaľ si v Tvojom živote pomohol aspoň jednému človeku, tak Tvoj život má zmysel."
                       (Muhammad Ali)


TOP najčítanejšie články:




7 Motivačných RÁD pre ŠŤASTNÝ ROK 2018 (aj celý život ):







Povedz mi, v akej polohe spíš a ja Ti poviem Tvoje povahové črty!







POZOR ! TOTO sa stane s Tvojim telom, keď PLAČEŠ !








Sleduješ SPRÁVY v TV alebo novinách? Život Ti to poriadne spočíta!








7 vecí, ktorými ŤA obohatí cestovanie






Stavím sa, že podľa TOHTO obrázka uhádnem TVOJU povahu ! Platí ?







Mladá žena, ktorá podľahla RAKOVINE, napísala ZOZNAM vecí, ktoré sú v živote naozaj dôležité !





EMÓCIE a ich fatálny dopad na organizmus ! Ktorá Ti škodí úplne najviac a čo s ňou ?









16 NESMRTEĽNÝCH myšlienok najbohatšieho muža v histórii – Johna D. Rockefellera:









Po 5-tich rokoch som si znova dala bielu múku. TOTO všetko sa mi stalo !!!





POZOR! Duchovné príčiny všetkých chorôb. Na čo Ťa v živote upozorňuje daná choroba ?











VIDEO: Viem, prečo neznášaš JESEŇ ako tisícky iných ľudí ! Tu je pravý dôvod:





                                

   50 múdrych rád od starčeka.Tá 48-ma Ťa dostane!



                   
                                                           PSYCHOLÓGIA FARIEB. Čo znamená ktorá farba na podvedomej úrovni ?





Mohlo by ŤA zaujímať:































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára